Januari


Måstemåste måste bara skriva om en dröm jag hade inatt.
Jag drömde att jag hittade en jättesöt fluffi uggla, alltså en unge. Så ville jag att den skulle flyga iväg men den kunde inte utan ville bara gömma sig under min syster täcke. Men jag drog ut den därifrån hela tiden och den hade väldigt vassa klor. Sen gick jag ut från rummet och stängde dörren. När jag kom tillbaka hade den blivit större och vält allt som fanns på min hylla med sina stora vingar.
Sen tog jag tag i ugglan och gav den till min mamma. Hon drog fram en sån liten barnpall som var grön och satte sig på den. DÅ tittade ugglan på henne och tog en egen pall som var ännu mindre och satte sig brevid mamma och imiterade allt hon gjorde. SEn var jag på ett dagis och jobbade och mamma och ugglan satt och tittade på mig hela tiden. Sen var vi plötsligt hemma i vårt kök igen och ugglan hade blivit liten igen och helt orkeslös för han inte fått någon mat på länge. Då kom jag på att ugglor äter ju kött så han fick en stor bit lax av mig sen POFF blev han stor igen och stark. Så vi bestämde oss för att vi skulle släppa ut honom i det fria igen. Och sen flög han iväg.

Det var en mkt konstig dröm men väldigt vacker. Kan någon drömtydning så berätta gärna vad det betyder.

Kommentarer
Postat av: karim

hittade detta: Intuition och intuitiv visdom, på grund av sin förmåga att se i mörker, och vända blicken åt något håll. Ibland innebär en rädsla för mörkret, eller inre innehållet i dig själv, eller för dödsfallet eller omedvetna, de sistnämnda är synonyma. På grund av sin lätthet med mörkret i det omedvetna, kan ugglan i dina drömmar ibland fungera som en guide eller rådgivare.

2011-01-18 @ 00:05:56

Säg vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0