Februari

Hjälp vilken upplevelse.
Man kan säga att det började för redan en vecka seda. Under instrumentpanelen på bilen hittade jag en sladd som hängde och dinglade. Frågade syrrans kille om han visste vad det kunde vara, men han var inte riktigt hundra. Dock sa han att det kanske hade med styrningen att göra. Jag nojade direkt, vad falls kan ju inte köra med bilen och sen plötsligt slutar styrningen att funger. Så innan jobb vid åtta på morgonen körde jag till verkstaden, han sa att han inte hade nån aning om vad det var för sladd, men att den kortslöts hela tiden vilket kunde bidra till en brand. Så han var snäll och skruvade av pluspolen på batteriet och drog ut sladden. Satte tillbaka allt där det skulle vara. Jag tackade för mig och körde till jobbet. Jag märkte inget konstigt förrän på tisdagen onsdagen veckan därpå då allt i bilen hade nollställts. Med det menar jag att radion var på noll igen och klockan visade helt fel. Jag tyckte det var lite skumt, men bilen gick som den bruka utan konstigheter. Detta hände nån mer gång men utan att jag reagera vidare på det.
I fredags slutade jag tidigt så jag mamma o min syster tänkte dra till Märkesoutlet och Entré i Malmö och shoppa lite. Jag hade ju fått två löner och csn så pengarna fanns. Jag hittade en skitfin tröja till min man som jag genast köpte. Sen skulle vi in på Entré för att handla vidare. Jag ser att det är ett p-hus man måste köra in i med bilen, jag hatar p-hus men hade inget annat val.
Vi kör in och jag ska trycka biljett...bilen DÖR..Folk kör ner och börjar tuta..jag får PANIK. Skriker till dem att jag inte kan starta bilen. En snäll kille i bilen bakom kommer ut och hjälper att knuffa bilen till närmsta p-rutan. Han frågar vad som hänt och jag säger att jag inte har en aning för jag nytt bytt batteri och det borde inte vara några problem. Han kopplar startkablar och gör sitt bästa för att hjläpa..men inget hjälper. Bilen är stendöd...Jag får fet panik och börjar skaka och bryta ihop.
'Fast i Malmö...i ett p-hus...Allt jag kunde göra var att ringa Bärgningstjänsten. De var väldigt vänliga och efter 20-30 min kommer en stor man ner till p-huset. Han frågar vad problemet var ännu en gång, jag förklarar.
Han ber mig öppna huven och två min senare tittar han upp:
-"Jag vet vad felet är!!"
- vaaa?! Vad berätta, HJÄLP! Skriker jag.
-"Pluspolen på batteriet är inte fast, det gnistlar här och kan börjar brinna i motorn. Dessutom kan hela generatorn vara sönder."

Denna snäll gigantiska man skruvar fast pluspolen igen och ber mig starta bilen. Det är inga konstigheter. Han smilar snällt och säger:
-"Så nu kan ni gå upp och shoppa i flera timmar"
- "Du är en ÄNGEL" utbrister min syster.

Vi går runt och myser tillsammans glada att allt slutar bra, inget mer shoppande blev det för min del, mer än tröja till mannen och filmen Braveheart en film man måste äga.
Jag är bara glad att allt gick så bra som det gjorde..tänk om bilen lagt av MITT på motorvägen vi hade varit pannkakor...

Kommentarer
Postat av: karim

HEMSKT!:´( bra att det ändå gick så bra som det gick! Se nu till att den jäkla verkstan ni var hos betalar för hela skiten! Ps: Se till att ta bilder under huvden, skriva upp vad komponenterna heter osv innan du lämnar till verksta nästa gång! händer ofta att de byter upp mot sämre delar osv:s KYSSAR<3

2011-02-27 @ 23:34:45
Postat av: Amanda

Hjälp, indeed! Tur att den snälle mannen hjälpte dig!

2011-02-28 @ 10:52:21
Postat av: Anonym

Karim: Jaa jag får göra det! Eller gå mekaniker utbildning :O

Amanda: Ah verkligen..dock kosta han 700:- ^^

2011-02-28 @ 21:14:21

Säg vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0