November


Jag har börjat träna, jag har gått upp ett kg men shit vad jag kämpat. Saknar fortfarande två för att nå mitt mål.
Var på en klassfest för ett tag sen nu, och vi kom in på samtalsämnet, vikt. Det är rätt intressant att höra folks åsikter, men samtidigt är det rätt skrämmande. En tjej i klassen, hon ser bra ut väldigt sött ansikte, hon erkände att hon kände sig mycket bättre när hon vägde 47 kg (hon är ca164 cm lång) än nu när hon väger ca 60kg. Att erkänna att man mår mkt bättre när man är väldigt underviktig är inte bra. Jag får höra mångar gånger att jag ska vara glad som är så satans smal för jag behöver aldrig tänka på att gå ner i vikt. Nä verkligen inte, men jag måste ständigt tänka på hur jag ska göra för att gå UPP i vikt. Det är inte många som tänker på att de som är smala har samma problem att gå upp som de som är tjocka och vill gå ner.
Media idag ger oss många gånger en skev bild av hur idealet ska se ut. Folk klagar på modevärlden, på barbidockor osv. Men jag vet inte om det verkligen påverkar oss så mycket som folk gärna påstår. Jag tror det ligger i människans natur att ständigt tänka att gräset är grönare på andra sidan, att alla konstant ska jämföra sig själva med andra och vilja ha saker de inte vill ha. Det kvittar om det handlar om det yttersta idealet eller den senaste mobilen. Människor är sökande och hela tiden på jakt efter något. De finns de som vill vara pinn smala men sen finns det de som vill väga 320 kg och tjäna pengar på att sitta på folk. Det tyckts inte finnas något mellanting mellan något nuförtiden, det ska alltid gå till det extrema.






Det finns hemsidor med Pro Ana där det finns guider som visar hur du på bästa sätt förlorar mest i vikt.
Jag tycker det är så skrämmande att människan är så extrem...
Jag tänker på min hälsa därför jag vill gå upp i vikt, jag vill ha mer kurvor för jag finner det snyggt..jag vill ha större mun, större bröst osv..men jag vet inte varför det är så egentligen. Kanske är jag påverkad av media mer än jag tror. Men jag vill tro att det ligger djupare i psyket än så. Människan söker sig till extremiteter eller perfektion och når detta genom olika metoder.




Den här tjejen, Adriama Lima, från brasilien är född 1981. I mina ögon är hon verligen inte för smal och långt ifrån tjock. Detta är i min världen en snygg och hälsosam kropp. (iaf vad det ser ut som.)
Jag menar inte att detta är idealet för hur en kropp ska se ut, en kropp är perfekt om du själv trivs i den och om det är hälsosamt för dig själv att ha en sådan kropp.


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0