Maj


Längesedan jag skrev något nu, men har jobbat hela veckan! Haft många tidiga dagar och sena eftermiddagar så när jag väl är hemma sitter jag i soffan och chillar.
Den här veckan har varit väldigt intressant och man träffar många intressanta föräldrar. Och jag kan säga så mycket att alla inte "förtjänar" att vara föräldrar. Ungarna är hur underbara som helst, det är för det mesta föräldrarna det är fel på.
Innan jag fortsätter så vill jag bara förtydliga för er som gärna kommenterar innan ni läst ordentligt, att detta är MINA åsikter och inget BULLSHIT! OKEJ?!

Så åter till ämnet, det finns ett barn som har någon form av autism, dock har ingen utredning gjorts så jag kan egentligen inte säga att det är det som barnet har. Dock kan jag genom att jag har studerat säga att barnet har några autistiska drag. Barnets ena förälder vet inte hur barnet ska hanteras utan lämnar det tidigt på morgonen ca 8 och hämtar ca halv 5 trots att den ena föräldern går hemma hela dagen. Detta för att ha så lite tid med barnet som möjligt. När den ena föräldern lämnar har barnet inte ätit frukost utan får äta på förskolan istället, barnet kommer också dit med bajs i blöjan. Detta barn är helt underbar och allt det behöver är massa extra stöd och tid. Det känns i hjärtat när man ser hur den ena föräldern in alls kan hantera sitt egna barn, sitt eget kött och blod.

Det finns även de som är raka motsatsen, de som är helt besatta av att barnet inte får vara smutsig. Barnet får absolut inte leka med geggan ute när det har regnat, inte hoppa i vattenpölar m.m. Men vadå? Är det inte sånt barn gör, de utforskar, känner och leker. De lär sig genom leken?
När detta barn ska snyta sig och fröknar säger till: Så vad bra nu får du slänga pappret i papperskorgen.
Så vägrar barnet att röra vid det, det är ju smutsigt!!
Sånt här beteende hos föräldern kan leda till att barnet kan utveckla OCD, är det det man vill att barnet ska få?!
(OCD står för Obsessive Compulsive Disorder)

Det är tur att barnen är så sjukt underbara som dom är, annars hade jag inte orkat med att jobba med ett sånt jobb när man får höra sånna här historier.
Som idag hade vi en toppen dag! Solen sken och vi firade förskolans dag. Vi var ute på promenad med barnen och vissa blev så exalterade att de tjöt och gick och sjöng. Vi åt hemma gjorda hamburgare och som efterrätt glass. Barnen kunde inget annat än att le hela dagen, och när de ler så ler jag också!




Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0