Mars

Första perioden på min praktik är klar. Tänkte därför lägga upp några fler fina citat.

När blir du rädd?
- kl 19 då kommer ett monster. Det kommer från ett annat land!

Pojke 3 år.

- Jag har sett en hare som bajsar ägg på Vellingeblomman.
Pojke 4 år.

- Jag kommer inte vara din kompis i hela mitt liv!!
En mycket bestämd 4årig pojke.
Samma bestämda grabb sa till sin kompis på skarpen.
- Du får inte springa här! (kompisen)
- Det är mitt liv, du bestämmer inte över mig!
Han vet vad han vill, och han är 4 år, tänk när han är tonåring?!:O

- Titta vad coolt, dodge viper!
Pojke 4år. (jag har aldrig tidigare hört en fyraåring som vet vad en dodge viper är, men mitt hjärta smälte lite!)


- Pass på! Det är Randall som säger så, det har jag sett på Youtube.
Pojke 4 år.

-Djungeldjuret kan springa 10 meter i timmen.
Flicka 4 år.

- Jag flyger som en räserbilshelikopter.
Pojke 4 år

- Jag tyckte bäst om han som sjöng, Manboy Manboy. Och vet du vad...jag är kär i honom!=O
Flicka 5 år.

- Bragoboh är engelska.
- Jasså? Vad betyder det då?
- Äpple!
Pojke 4 år. (Finns nämligen en spansktalade pojke som berättade för mig vad apelsin hette, då ville denna killen inte vara sämre och ville då lära mig vad äpple heter på engelska. Han var väldigt säker på sin sak och lyfta kaxigt sitt ena ögonbryn)

- I are a snake
pojke 4 år.

- Titta!! EN KARAMEL!!
Pojke 4 år. (kollade i en djurbok och det var en bild på en dromedar)

-What is Silldata doing?
- Vad betyder det?
- Jag tror det betyder, vakt kanske?
Pojke 4 år.


Dom är så söta de små liven! Jag praktiserar på en 3-4 års avledning därför finns det mest kommentarer från 4åringar, och anledning till att det är så många pojkar är för att det finns betydligt fler pojkar och de är lite mer pratglada än flickorna. Men alla är dem lika söta!


Denna teckning fick jag av en flicka som är fem. Jag vet inte om hon tyckte att jag såg ut att vara 35 eller om det var det hon kände för att skriva just då. Jag hoppas på det sista!



Och som en present till mig själv köpte jag mig klockan som jag inte fick i julklapp.
1000 kr fattigare, men en klocka rikare. Woho! Och den är svensktillverkad!




Trevlig fredagskväll!



Kommentarer
Postat av: amanda

hihi. så sött!

2010-03-22 @ 21:23:46
Postat av: karim

väldigt fin älsk! MEN 1000KR FÖR EN KLOCKA BARA FÖR ATT DEN ÄR ROSA:O??

2010-03-24 @ 12:07:58
Postat av: Anonym

SV: älskling, den är LILA! plus att det var lite rabatt också så det så!

2010-03-24 @ 17:28:01

Säg vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0