Augusti


En del som har hänt på sista tiden. Mamma har tex fyllt år o jag har jobbat en hel vecka men nu är jag äntligen ledig, i tre dagar iaf sen ska man på det igen.

Förra helgen var jag på en helt underbar konsert, finns ingen som slår honom, TIMBUKTU!! (dock tror jag att eminem är ännu fetare!)
Jag skrek/sjöng mig hes och det var sååå otroligt härligt, precis vad jag behövde. Jag hade super sällskap, min syster, min bror och andra vänner. Det tråkiga var bara det att mannen var kvar i karlskrona med sina vänner så han kunde inte följa med =/

 

Sen har jag som jag skrev innan jobbat hela veckan, ska jobba tre dagar nästa vecka också. Barnen är så söta och charmiga och iom att det är färre barn på dagiset så kan man ha kvalitetstid med varje enskilt barn vilket både dom o jag uppskattar.
Dock kan jag säga som så att vissa föräldrar inte bör ha några barn, man borde precis som för folk som ska adoptera genomföra utredningar m.m på alla som vill bli föräldrar.
Detta är visserligen inget som är direkt möjligt att genomföra då det skulle innebär alldeles för mkt jobb. Men när man som förskolepedagog (snart klar), ser man barn som råkar illa ut pga föräldrarna och det sårar en så mkt.
Vi har visserligen skyldighet att anmäla såfort vi misstänker att ett barn råka illa ut, men då måste det handla om riktigt allvarliga saker såsom misshandel m.m.
Men det jag möter på kan handla om små saker, som att föräldrarna inte har tid att äta frukost med sitt/sina eget/egna barn på morgonen för att deras jobb är viktigare och att de istället slänger in sina barn på dagis helt yrvakna, det kan handla om barn som blir lämnade vid halv 7 på morgonen och hämtade igen vid 4 halv 5. (det är ändå 9-10 timmar och det är mer än vad de flesta föräldrarna jobbar/dag).

Det kan handla om barn med alldeles för små och trasiga kläder eller för små blöjor...Men många bäckar små som man säger...
Och då känner mig sig som pedagog helt hjälplös när man märker att föräldrar inte ger barnen den tiden som de förtjänar o när föräldrar inte tar sitt ansvar, för det är de som satt barnet till världen och barnet kan inte välja sina egna föräldrar.
Det är ibland dagar då man kan gå hem med en sorgsen känslar i magen, men många dagar fylls med glädje pga att barnen är så underbara som de ju faktiskt är!
Jag har valt ett tufft jobb med många problem, men ack så kul och givande det är, på många sätt!!





Kommentarer
Postat av: Des

Håller verkligen med dig. Man vill bara skrika ut SKAFFA INTE BARN OM DU ÄR OFÖRMÖGEN ATT GE DOM DET DOM BEHÖVER! Blää på sånt.



Hoppas allt är bra annars :) Missade timbuk detta året men såg honom förra året på la-karnevalen - GRYMT :)

2010-08-07 @ 01:47:05
URL: http://dsomidessan.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: Verkligen, ge dom en örfil eller två^^



Jag har det bara bra du med? =)

Attans han var riktigt bra, men det är han alltid när jag var på roskilde 07 slog han t.om red hot chili peppers! (dock ballt att faktiskt sett dom!)

Hehe jag missade honom förra året x)

2010-08-08 @ 02:40:58

Säg vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0