Augusti


Jag vill mer än gärna ha barn i framtiden, gärna så snart som, men om det nu skulle visa sig att jag inte kan bli gravid då skulle jag såklart bli otroligt ledsen. Men samtidigt så är det inte kört för det. Då tänker ni kanske, ja såklart konstgjord befruktning o allt vad det heter.
Nej säger jag, jag skulle verkligen inte tänka mig att gå så långt som till konstgjord befruktning ska det vara så ska det vara mer "naturligt". ,
Jag anser att man istället för att lägga pengar på sånt, ska överväg att hjälpa ett barn utan föräldrar i ett annat land. Det jag pratar om är alltså adoption.
Det finns så många barn ute i världen som inte har några föräldrar och det kan låta som hyckleri när jag skriver att jag vill bli gravid samtidigt som jag skriver om alla barn i världen som inte har någon. Även om jag kan bli gravid så har jag iaf nu tankar på att adoptera ett barn från ett annat land, för bara man adopterar ett barn så har man ändå räddat ett liv och det gör skillnad.


http://www.chosenchildadoption.net/


Tycker det är något som man ska ha i tankarna när man samtalar om att utöka sin familj. Men detta är såklart mina åsikter och jag säger inte att det är de som är de rätta och jag vet att alla inte håller med, men tycker det är ett intressant ämne att diskutera och det var även något som jag pratade om med mina kollegor på jobb. Och vi tyckte väldigt olika.




Kommentarer
Postat av: Charlene Shelton

Tycker likadant! Har sagt sen jag var liten att jag garna skulle adoptera, fast ha egna ocksa. Hade varit roligt att ha en liten blandfamilj! Och sa hade det ju kannts otroligt bra att kunna get barnen ett battre liv an det skulle ha fatt annars!!

2010-08-13 @ 21:36:57
Postat av: Anonym

SV: Jo precis!! Det är ju en fantastisk sak man kan göra, att rädda ett liv!

2010-08-14 @ 19:03:08

Säg vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0