April/Maj


Phew vilken dag! Vaknade i panik mitt i natten var tvungen att gå upp, sen fick jag gå och lägga mig igen. Blev väckt av mobilen fem på morgonen och tänkte bara vila ögonen lite. Vaknade av mig själv tio minuter innan jag ska cykla hemifrån, FUCK! Men jag kom i tid och när jag väl var där flöt dagen på som den skulle. Fick fler dagar att jobba så som det ser ut nu kommer jag att jobba 11 dagar innan sommaren, så nog fan blir det en sjukt nice sommarsemester med mannen! Och om jag får jobba alla de dagarna så kommer jag kunna shoppa loss och kanske t.om få bada med delfiner!! Underbart! Annars var jag på stan idag med mamma, de hade massa små affärsstånd där de sålde saker från England, bla engelsk porselin och godis. Jag köpte genast lite äkta engelsk laktrits och kola. Tänkte inte på priset förrän jag observerar att det inte någonstanns står något hg pris eller kg pris. "Jaja kan väl inte vara så dyrt" säger mamma. jag går till "kassan" och engelskmannen säger: "one hundred and thirty four". Jag fatta inget men tog fram pengarna. Wooow 134 kr hade jag inte räknat med att lite godis skulle kosta. ca 4 Hg köpte jag så ca 30kr/hg. Men det var sjukt gott så funderar på att köpa lite mer imorgon.

Och imorgon så var det dags igen, Valborg. Denna supdag då alla är ute och festar och dricker. Själv ska jag och syster anordna en liten grillförfest, sen bär det nog av till Block Party. Går ju ett rykte på stan om vem som ska spela så jag hoppas det är ett sant rykte. Då blir jag glad! =)
Mannen kommer hem över helgen som det ser ut nu, så han kommer på festen sen även Isaac, Syrrans kille och Axel, Madde och någon Sixten tror jag bestämt. Julia kanske också dyker upp.
Pappa var i Tyskland förra veckan så jag behöver inte bry mig om att systemet inte har öppet. Fatta mycket folk det var när man gick förbi idag. Väktare som fick stå utanför och se till att det inte blev för mycket folk. Men det är härligt så det ska vara, kan ju inte finnas någon bättre fest än att fira att våren/sommaren kommer?

Hoppas alla får en härlig valborg! SKÅL!

(skriver redan idag då jag inte kommer att ha tid imorgon! Daah mannen kommer ju då har inte tid att sitta här då, då ska man ju mysa!)

Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0