April


De flesta känner ju till den där Berny Blue, tjejen som skar sig själv, knarkade och åkte ut och in från psyket. Hennes böcker "Vingklippt ängel" och "Känn pulsen slå", har väl de flesta läst. Hon skriver på ett otroligt fängslande sätt och många tonåringar kände igen sig i böckerna. Detta bidrog bla till att många ville vara som henne när de läste första boken "Vingklippt ängel" och att skära sig blev en innegrej. Många anklagade Berny för det pga hennes böcker. Hon skrev en uppföljare till boken som i stora drag handlade om hennes tillfrisknande och om hur hon kämpade för att må bra och sluta med sina beroende. Även detta var något som tonåringar såg upp till och såg Berny som en idol.
När man går in och läser på hennes blogg, BernyBlue, läser man om hur hon lever sitt liv nu.

"om mitt liv består av att knarka älska och skriva så är det okej. jag vill inte så mycket mer just nu.
men visst är jag trött. visst är jag trött på att sticka mig flera gånger om dagen i all evighet. visst är jag trött på att jaga pengar och droger. visst är jag trött på att inte kunna må bra utan rätt mängd kemikalier. men jag ska inte klaga. jag väljer det ju själv och jag tänker inte välja om just nu i alla fall."

Visst är det hemskt att det ska finnas människor ute i världen  som har det såhär. Men hon är en person som har påverkat så många tonåringas liv, väljer hon att ge upp så kommer många att följa hennes fotspår. Tänk så många tonåringar som har henne som idol och när hon säger att det är okej att knarka så kommer hon att dra med sig många ner i skiten. När man är i den åldern så är man otroligt labil, självdestruktiveteten har ökat (menar inte att det bara är pga henne), och hon var säkert en bra förebild för många när hon skrev om hur stark hon var och hur mycket hon kämpade. Men om hon nu inte är så stark längre så borde hon inte skriva om detta offentligt med tanke på antalet tonåringar som ser/såg upp till henne. Hon borde verkligen tänka sig för och tänkte på alla hennes fans och inte vara så egoistisk.


Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0