Oktober


Gick upp tidigt idag för att dra ut till en förskola för att göra en studie. Shit vad ungarna var söta, två år gamla och gjorde nästan allt själv. Klädde på sig helt själva, tog upp mat själva, åt helt själv osv. Det var några av barnen som var som små fröknar, sjukt sött!
Dock är det rätt svårt att förstå vad vissa av dem säger, det tar lite tid innan man förstår dem och kommer in i "bebisspråket". Men tyckte det gick bra ändå, kom bra överens med dem, och något barn har redan börjat testa ens gränser. Det betyder ju att de är trygga i förskolan och att de vågar. Man måste stå på sig vilket kan vara lite jobbigt, men om man inte gör det så kommer barnen att göra lite som de själva vill och det funkar inte på en förskola då det handlar om samspel i en socialgrupp osv.
Studien vi ska göra handlar om just barnens lärande och samspelet mellan dem. Under de tre timmarna som vi var där idag har jag redan hittat massa moment som jag vill skriva om.
Men hur ska jag kunna välja ett av alla dessa? Jobbigt!
Ett moment måste jag bara skriva om, det var så gulligt!
Ett barn tog två papprullar, typ som toarullar fast kraftigare och större, och trädde dem på armarna. Sen sa hon att hon skulle iväg och simma. Ett annat barn snappade upp detta och gjorde samma sak. Bara det att han tog papprullarna på benen också. Sen gick de båda två och la sig på en blå matta och tog en simtur. Hur gulligt är inte det?

Aja, det var iaf en mycket mer givande dag än en dag i skolan!
Ska kanske iväg ikväll och träna lite boxningen, får se hur syster mår. Hon håller på och bli lite sjukt så får se om det blir av alls. Men jag hoppas det, hade varit skönt!

Peace out!






Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0