November


Kom nyss hem från skolan, skönt att sluta tidigt!
Vi hade brandövning idag pga att det var en brand på skolan i fredags som klassades som mordbrand så dom hade övning idag. Läraren visste det inte och var helt hysterisk och sprang panikslagen ner för trappan och ville komma först ut. Och hon som sa att vi skulle gå ner i samla trupp. Ha!
När jag kom hem sen och ställde min cykel såg jag en liten liten fågel, såg att den satte sig på en buske vid min ingång.
Den började mummsa lite på bären och kvittrade. Varje år kommer den, en lite rödhake. Den är så otroligt söt och den är där varje år. Antagligen är det inte just den men då är det väl ungarna. Det är lite konstigt för jag har alltid haft med rödhakar att göra på olika sätt. När jag var liten hette avdelningen på dagis "Rödhaken", förra året flög den rakt mot mig precis vid mitt huvud och det sägs att:

"På grund av rödhakens orädda närhet till människan och sitt väna utseende har den fått många positiva omskrivningar i folktro, sagor och legender. Ofta beskrivs den som lyckobringande, beskyddande och omhändertagande."

Den kanske är här för att ge mig tur och skydd. vem vet, söt är den iallafall! Förra året tog jag en bild på en rödhake jag hoppas jag lyckas ta en bild detta året också. Nu ska jag äta och kolla tv. kanske skriver mer sen.



Peace

Kommentarer
Postat av: amanda

vad gulligt!

2009-11-14 @ 12:03:58
Postat av: Anonym

SV: Hehe aah =)

2009-11-14 @ 19:45:34

Säg vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0