November


Jag är så trött på detta tjatet om svininfluensan! Jag har i alla fall bestämt mig för att INTE ta sprutan (visar det sig sen att jag måste för att jag ska ha praktik i förskolan, ja då tar jag ju den såklart).
Häromdagen dog en tre årig pojke av svininfluensan, det de också säger är "pojken åkte till sjukhuset för att han hade feber och inte ätit på flera dygn" För det första; varför väntar föräldrarna när pojken inte ätit på fler dygn? Är det så att ens unge inte äter på en dag ringer man väl direkt, då väntar man väl inte ett par dygn?
För det andra hade pojken någon, vad jag hört i alla fall, allvarlig muskelsjukdom och befann sig redan i riskzonen för smitta. Hade han fått vinterkräksjukan och inte ätit på flera dygn hade han nog fasen också råkat illa ut!

Jag tänker som sagt inte ta sprutan om jag inte måste, jag har gått på penicillin en gång i hela livet och har bra immunförsvar. Det känns därför inte speciellt nödvändigt för mig att ta vaccinet. Blir jag sjuk ändå ja då blir jag väl det. Men man kan inte gå runt och skydda sig för allt hela tiden har man inte svagt immunförsvar så lär man få det när man är för försiktig. Man måste bli utsatt för vissa saker för att kunna bygga upp sitt immunförsvar det är så det fungerar.
Skulle jag bli sjuk och bli inlagd på sjukhuset, så får jag ta det då.

Ska till skolan imorgon och sen shoppa loss i malmö (förhoppningsvis, annars på tosdag). Kursen jag läser nu slutar på fredag sen på måndag börjar jag med en ny kurs. Även den kommer vara väldigt slapp typ två lektioner i veckan. Känns verkligen inte som om mitt sommarlov  tagit slut, det enda som gör skillnad är just kylan, det är äckligt kallt ute!
Syrran fyller snart år, hon vet vad jag ska ge henne, måste bara få tillåtelse från föräldrarna att ge henne det, detta är dock ett större problem =/

Well ikväll är det TV:n som gäller det är ju Tisdag, TV-dagen! Ska kolla på Andra Avenyn nu då det krockar med Desperate housewives. Ha en trevlig Tisdag och var rädda om hälsan! ^^



Peace





Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0