December


Jag och ett par klasskamrater håller på att göra ett skolarbete nu. Vi ska analysera en film, en serie och datorspel. Serien vi har valt att analysera är "Toddlers and Tiaras", har någon sett det programmet?
Det är verkligen så att man mår illa! Detta är det sjukaste programmet som skapats, och det ännu mer störda är att det finns på riktigt det är inte fiction.



Jag mår verkligen dåligt när jag ser att barn i åldrarna 2 månader uppåt kan ha föräldrar som utsätter dem för sånt här. Det är så ytligt och barnen mår inte ens bra av det. Flera av dem gråter och säger att de inte vill, medan föräldrarna/föräldern ignorerar det. På tv4 ska de visa en svensk serie nu som handlar om barn som vill bli legender och bäst på olika saker när de är ca 6-9 år gamla. Visst ska man ha mål absolut, men man får inte glömma att barn är barn. De ska få vara barn också och inte tvingas in i vuxenvärlden för snabbt. Nu har jag inte sett det som ska gå på tv4 men jag har sett reklamen för det. En annan sak att tänka på är att som föräldrar är det helt sjukt att leva genom barnet/barnen. Att tvinga dem göra något som man själv velat utan att lyckas. Låt barnen välja egna vägar att gå och egna drömmar att uppfylla. För detta med skönhetstävlingar för småbarn är bara sjukt!


I mina ögon är inte denna flickan speciellt lycklig, det ser väldigt fake och konstlat ut.

Barn är underbara och smarta, men genom att vara en dålig förebild och visa den ytliga sidan av världen så kommer även barnen att snappa upp detta. Barnen är vår framtid så förstör dem inte!
För att avsluta detta vill jag bara skriva ett väldigt fint citat från en pojke i klass 6:

"Om jag fik bestemma så skule det vara flera vatenbalongs krig än riktiga krig".


Peace.






Kommentarer

Säg vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0